Facebook v roce 2010: konec reklamních bannerů

15. 1. 2010

Sdílet

Reklamy na Facebooku bude v Česku prodávat ARBOinteractive

Čtvrteční konference Facebook Now, kterou v Praze uspořádala společnost ARBOinteractive, přivítala čelní představitele Facebooku pro střední a východní Evropu, Blaka Chanleeho a Marka Cowana. V sedmadvacátém patře konferenčního centra Tower pak zmínění oznámili uzavření strategické spolupráce s mediální agenturou ARBOinteractive, která bude prodávat reklamu na společenské síti na českém a polském trhu.

Během své prezentace přišel Mark Cowan s revoluční změnou reklamního modelu používaného na Facebooku. Do konce března letošního roku mají z komunitní sítě zmizet všechny klasické bannery, které nahradí cílená kontextová reklama, která je dle Marka Zuckerberga a spol. mnohem efektivnější.

Z důvodu nákladové efektivnosti Facebook také neplánuje založit vlastní pobočku v České republice. Veškeré aktivity zde bude provádět prostřednictvím ARBOinteractive, která s Facebookem uzavřela strategickou smlouvu o prodeji reklamy.

Blake Chandlee, šéf Facebooku pro region střední a východní Evropy, pro PCworld.cz uvedl, že přes značný růst počtu uživatelů sociální sítě, kterých by na konci roku 2011 mohlo být až 1,5 miliardy, nehodlá jeho společnost vstoupit na burzu. "Máme dost vlastních prostředků na financování rozvoje a nechceme si nechat mluvit do řízení firmy," vysvětlil Chandlee.

Našli jste v článku chybu?