Novinka z produkce jihokorejského Samsungu přinesla oproti loňskému modelu vyšší výkon, větší displej i některé netradiční softwarové funkce, jako je možnost posuvu textu pomocí očí nebo ovládání prostřednictvím gest, jež telefon rozpozná skrze přední kameru. Událostí Unpacked jistě Samsung mnohé potenciální uživatele ohromil, nicméně analytici se na situaci dívají střízlivěji.
Americká společnost Yankee Group zabývající se průzkumem tržní situace ve vztahu k IT vyjádřila ve své analýze spíše skeptický pohled na budoucí poptávku po novém modelu Galaxy S4. „Pokud by byl Samsung Apple, svůj nový smartphone by pojmenoval Galaxy S IIIS. Upgradu doznala hardwarová výbava i software, avšak celkově předsatvuje Galaxy S4 pouze další iteraci vývoje přinášející o něco větší a rychlejší smartphone s několika novými aplikacemi,“ tvrdí Yankee Group.
Analýza předpokládá poměrně úspěšný prodej nového modelu, přesto neočekává, že by Samsung získal na americkém trhu se smartphony vyšší podíl, než Apple. Z březnového průzkumu spoelčnosti Yankee Group vyplývá, že si smartphone od Samsungu plánuje pořídit pouhých 15 procent uživatelů, zatímco iPhone by si pořídilo 40 % responedentů. Stejně tak si zařízení značky Samsung plánuje pořídit 61 % současných majitelů, ale další produkt společnosti Apple by si koupilo 85 % dotázaných.
Zdroj: Maps.yankeegroup.com, Slashgear.com