Výsledky tak potvrzují fakt, že tento segment navzdory ekonomickým potížím si udržuje solidní růst, protože uživatelé si zmíněná řešení pořizují pro zefektivnění svého byznysu.
Trh BI a APM ovládá jen několik klíčových hráčů – téměř 60% podíl mají firmy SAP, IBM, Oracle a Microsoft, zatímco analytiku má v moci zejména SAS Institute.
Analytici očekávají, že velmi vysoká část nových příjmů BI přitom bude generována tím, že si uživatelé budou přikupovávat nové licence ke svým exitujícím řešením. Celkově se očekává trend, kdy příjmová část bude přecházet od modelu „údržba“ k „licence“ a z „vytvářet“ na „kupovat už hotové“.
„Už v roce 2009 bylo velkou výzvou pro prodejce dodat kvůli omezeným rozpočtům nové licence. Proto tehdy přišly s mnohem kreativnějšími nabídkami, jak ze zákazníků dostat peníze za údržbu. To se ale nyní mění...,“ tvrdí Dan Sommer, analytik Gartneru.