Google a Microsoft se v roce 2012 utkají v oblasti mobilního vyhledávání

27. 12. 2011

Sdílet

I když se analytici neshodují v otázce, zda si v oblasti vyhledávání v roce 2011 polepšil Microsoft nebo Google, shodnou se na tom, že tato oblast je pro obě společnosti klíčová. A to je samozřejmě dobrá zpráva pro uživatele, neboť ti se tak dočkají nových funkcí. "Ani jeden z gigantů nebyl schopen v roce 2011 udělat rozhodující krok, který by posílil jeho postavení na trhu," říká analytik Dan Olds ze společnosti Gabriel Consulting Group. "V příštím roce to však bude zajímavější." Microsoft si v tomto roce v oblasti vyhledávání polepšil především díky partnerství s Facebookem a Twitterem.

"Podle mého názoru Microsoft v letošním roce vyhrál, a to jak v oblasti celkového růstu, tak v síle podniknutých strategických kroků," konstatuje Patrick Moorhead ze společnosti Moor Insights & Strategy s poukázáním na "vylepšenou integraci Bingu v sociálních médiích, aplikaci Bing pro iOS a Bing pro Xbox a Kinect". Na druhou stranu však Microsoft s Bingem příliš neoslnil mimo USA. To potvrzuje i Rob Enderle z Enderle Group, podle kterého se vyplácí Microsoftu marketing, který Bing propaguje jako hezkou a zajímavější alternativu ke Googlu.

Pravdou přitom zůstává, že vyhledávání stále kraluje Google. "Google má silnou pozici a nevypadá to, že by měl problém s udržením trhu," říká Olds. "Na počátku roku 2011 okupoval 68 % amerického trhu, zatímco Bing ovládal 30 %. A v říjnu tomu bylo skoro stejně. Na druhou stranu Google nebyl schopen uzavřít partnerství se sociálními sítěmi, což by ho mohlo do budoucna poškodit (nezapomínejme však na vlastní sociální síť Google+, pozn. redakce)." V roce 2012 se proto Microsoft i Google budou soustředit na relativně novou oblast - mobilní vyhledávání. Hledání pomocí textu, obrázků či dokonce hudebních tónů na chytrých telefonech totiž zažívá velký růst. Analytici také poukazují na úpadek Yahoo, který skýtá pro oba rivaly nové možnosti.

Našli jste v článku chybu?