I když se analytici neshodují v otázce, zda si v oblasti vyhledávání v roce 2011 polepšil Microsoft nebo Google, shodnou se na tom, že tato oblast je pro obě společnosti klíčová. A to je samozřejmě dobrá zpráva pro uživatele, neboť ti se tak dočkají nových funkcí. "Ani jeden z gigantů nebyl schopen v roce 2011 udělat rozhodující krok, který by posílil jeho postavení na trhu," říká analytik Dan Olds ze společnosti Gabriel Consulting Group. "V příštím roce to však bude zajímavější." Microsoft si v tomto roce v oblasti vyhledávání polepšil především díky partnerství s Facebookem a Twitterem.
"Podle mého názoru Microsoft v letošním roce vyhrál, a to jak v oblasti celkového růstu, tak v síle podniknutých strategických kroků," konstatuje Patrick Moorhead ze společnosti Moor Insights & Strategy s poukázáním na "vylepšenou integraci Bingu v sociálních médiích, aplikaci Bing pro iOS a Bing pro Xbox a Kinect". Na druhou stranu však Microsoft s Bingem příliš neoslnil mimo USA. To potvrzuje i Rob Enderle z Enderle Group, podle kterého se vyplácí Microsoftu marketing, který Bing propaguje jako hezkou a zajímavější alternativu ke Googlu.
Pravdou přitom zůstává, že vyhledávání stále kraluje Google. "Google má silnou pozici a nevypadá to, že by měl problém s udržením trhu," říká Olds. "Na počátku roku 2011 okupoval 68 % amerického trhu, zatímco Bing ovládal 30 %. A v říjnu tomu bylo skoro stejně. Na druhou stranu Google nebyl schopen uzavřít partnerství se sociálními sítěmi, což by ho mohlo do budoucna poškodit (nezapomínejme však na vlastní sociální síť Google+, pozn. redakce)." V roce 2012 se proto Microsoft i Google budou soustředit na relativně novou oblast - mobilní vyhledávání. Hledání pomocí textu, obrázků či dokonce hudebních tónů na chytrých telefonech totiž zažívá velký růst. Analytici také poukazují na úpadek Yahoo, který skýtá pro oba rivaly nové možnosti.