Hlavní navigace

Google: Apple nás novými podmínkami poškozuje

10. 6. 2010

Sdílet

Google včera oznámil, že nové změny v podmínkách Apple pro vývojáře hází „klacky pod nohy“ reklamním nástrojům Googlu, které vyvíjí pro iPhone. Apple podle slov Googlu vytváří pro konkurenci „zbytečné umělé překážky“. Apple změnil podmínky v pondělí - změna se týká především toho, že třetí společnosti nesmějí sbírat důležitá data o uživatelích, díky kterým by pak mohly cílit svou reklamu. Díky tomu Apple znesnadní konkurenci přístup na jeho platformu, na které sám od prvního července spouští svou reklamní službu.

"Podniknuté změny nejsou v nejlepším zájmu uživatelů a vývojářů," řekl Omar Hamoui, zakladatel reklamní společnosti AdMob, kterou nedávno koupil Google. Apple změnu podmínek odmítl komentovat. AdMob se stará asi o třetinu reklamy, která běží na platformě iPhonu. Pozorovatelé se shodují na tom, že Apple se nesnaží o nic jiného, než co nejvíce omezit konkurenci a připravit půdu pro jeho vlastní reklamní platformu iAd.

Našli jste v článku chybu?