Google chystá nový vzhled Gmailu, přibude reklamy

22. 10. 2011

Sdílet

Změna designu webového rozhraní služby Gmail bude velmi výrazná a nejedná se pouze o drobné kosmetické úpravy. Na neoficiálním webu Google Operating System se objevil seznam novinek a několik screenshotů z nové verze uživatelského rozhraní Gmailu. Zveřejněno bylo i informační video, které můžete shlédnout na YouTube. Původně bylo video k dispozici i na oficiálním YouTube kanálu Google, kde je nyní označeno jako soukromé.

Styl nového rozhraní pro Gmail je stejný jako v současné době na službě Dokumenty Google a změnou tak Google vzhledově sjednotí své služby. Video krom vzhledu ukazuje také šikovnou přizpůsobitelnost rozhraní podle velikosti monitoru a personalizaci pomocí nových barevných schémat.

Přibyla také možnost změny velikosti chatovacího okna a okna se štítky. Konverzace také nově obsahují profilové obrázky uživatelů. Úprav doznalo i vyhledávací pole, kde je možné přímo vytvářet filtry na příchozí poštu.

Ne všechny novinky jsou však pozitivní. Pod polem pro odpověď na e-mail se objevila dvouřádková textová reklama, přičemž původní reklama v pravém sloupci zůstala. Rozhraní sice není oficiálně uveřejněno, nicméně tento krok je v souladu s nedávným prohlášením Googlu, ve kterém firma oznámila snahu vytvořit reklamu v Gmailu „chytřejší“.

V současné době se totiž reklamy generují podle klíčových slov v daném e-mailu, nová verze by měla v průběhu času nasbírat více dat (například z celé jedné konverzace) a na základě toho vybrat vhodný výrobek či službu do reklamního bloku.

Protože Google zatím oficiálně nové rozhraní nepředstavil, není jasné, kdy se uživatelé dočkají. Únik videa značí, že by k tomu mohlo dojít již brzy.

Našli jste v článku chybu?