Google jako digitální upír pro noviny

27. 6. 2009

Sdílet

Google jako digitální upír pro noviny

 

Zástupce vydavatele respektovaného deníku Wall Street Journal, Les Hinton, neváhal označit společnost Google za digitálního upíra novinové branže. Google prý odsává krev, jinými slovy peníze, z tohoto průmyslu. Hinton sice přiznává, že z určitého úhlu pohledu není Google v tomto smyslu tím špatným, jako spíše využívajícím situace a zvyšujícím chuť na "tento druh krve". To ale nic nemění na tom, že Google svou činností stále problematičtějšímu vydávání novin zrovna nepřidává.

Řadě vydavatelů už dlouho leží v žaludku především služba Google News, tedy agregátor zpráv ze všech možných internetových zdrojů. Lidé už tak nechodí číst noviny, zprávy či články k vlastním poskytovatelům obsahu, ale dostávají se na ně přes Google News. Kromě toho, že tak obejdou inzertně nejlukrativnější homepage, nezdrží se na webu tak dlouho, jako kdyby ho sami vyhledali a navštívili. Navíc se stává, že na Google News čtou jen titulky a perexy, aniž by klikali na podrobnější obsah.

Někteří vydavatelé odmítají s Google News spolupracovat, jiní už pod vedením mediálního magnáta Ruperta Murdocha chystají odlišné pojetí internetových novin. Odlišné v tom směru, že by se za ně mělo platit, tedy za hodnotný obsah. Objevují se hlasy, že současné pojetí novinového byznysu na internetu je jen nedopatřením či anomálií a že je třeba vývoj zvrátit zpět k placenému obsahu. Internetové noviny mají totiž problém financovat svůj provoz z bannerových reklam. 

Našli jste v článku chybu?