Google po třech letech prodává Motorolu čínskému Lenovu

30. 1. 2014

Sdílet

O rozhodnutí prodat mobilní divizi společnosti Motorola informoval Google ve středu prostřednictvím svého oficiálního blogu. CEO Googlu, Larry Page, zde vysvětluje, že se bude moci Google více soustředit na inovace ekosystému okolo mobilního OS Android, zatímco Lenovo, největší světový výrobce počítačů, vloží více energie do vývoje mobilního hardwaru, neboť se v posledních letech snaží prosadit také na poli mobilních zařízení.

Google mobilní divizi Motoroly prodává za výrazně nižší částku ve srovnání s částkou 12,5 miliardy dolarů, již za akvizici před dvěma roky vydal. Google si však ponechává většinu patentů společnosti, které může využít pro další vývoj a které jej ochrání před případnými budoucím soudními spory.

Analytici navíc v rozhodnutí Googlu vidí další výhodu. Vlastnictví Motoroly totiž v partnerech Googlu, společnostech Samsung, LG a dalších využívajících OS Android, vzbuzovalo obavu, že nebudou moci Motorole, „dvorní značce“ Googlu, na poli mobilního hardwaru konkurovat. Nabízela se například otázka, zda Motorola nebude mít dřívější přístup k novinkám operačního systému Android, než ostatní výrobci.

Přestože mobilní divize Motoroly na celosvětovém trhu poměrně upadá, z hlediska Lenova se jedná o poměrně výhodnou akvizici. Lenovo se snaží proniknout mezi výrobce mobilních zařízení, což se mu zatím dobře daří v Číně, ale v Americe či západní Evropě o něm tolik slyšet není a „Motorola“ je z tohoto pohledu jistě zvučnější jméno. 

 

Zdroj: IDG News Service, Googleblog.blogspot.cz

Našli jste v článku chybu?