Google si posvítí na appky kradoucí osobní data

4. 12. 2017

Sdílet

Tým Safe Browsing technologického giganta rozšířil svoje pravidla pro nechtěný software, aby tak reagoval na další „nechtěné a škodlivé typy chování na Androidu.“ Aplikace, které operují se soukromými daty uživatelů, jako jsou telefonní čísla a e-mailové adresy, nebo data o zařízení (jako jsou IMEI čísla), musejí za účelem sběru těchto informací žádat o povolení uživatele. Pravidla soukromí aplikace navíc musejí být zobrazena přímo v rámci daného programu.

Zrevidovaná pravidla také obsahují klauzuli, že jestliže aplikace sbírá a přenáší osobní data, která nemají nic společného s její funkcí, pak musí tento fakt před každým přenosem zdůraznit a žádat o souhlas daného uživatele. To se týká funkcionalit typu oznámení o pádu, kdy bez souhlasu uživatele nemůže být odeslán seznam aplikací nainstalovaných na daném zřízení.

Jestliže vývojáři svoje aplikace neuvedou do souladu s pravidly do 60 dní, bude Google varovat uživatele skrze Google Play Protect nebo na webových stránkách, které na tyto aplikace odkazují.

Google se na jisté reklamy v rámci aplikací zaměřuje už dlouho. Konkrétně pak ty, které jsou považovány za klamné, rušivé a nevhodné nebo narušují funkcionalitu aplikací či zařízení, bývají z obchodu Google Play pravidelně odstraňovány. Minulý týden bylo do obchodu implementováno nové pravidlo, podle nějž budou odstraněny aplikace, které zavádějí reklamy na uzamykací obrazovku. Výjimkou jsou pak aplikace, které fungují výhradně jako uzamykací obrazovka.

Koncem listopadu badatelé zjistili, že tři čtvrtě z více než 300 analyzovaných androidových aplikací, k nimž patří i Uber, Spotify nebo Tinder, obsahovalo integrované sledovací skripty (trackery) třetích stran.

Zdroj: Techspot.com

Našli jste v článku chybu?