Řešení nabízí dvě klíčové funkce: inzerenti mohou nabízet reklamu na základě zájmových kategorií a zároveň jim nový model umožní oslovit ty koncové zákazníky, kteří navštívili jejich webovou stránku v minulosti, tudíž už s nimi byli v kontaktu.
Google si slibuje od nového modelu reklamy, že přinese benefity pro všechny: uživatelům pomůže na internetu vídat relevantnější a pro ně zajímavější reklamu a zároveň získat kontrolu nad tím, jakým způsobem a zda vůbec budou nový systém využívat. Inzerentům by měl otevřít efektivnější možnosti, jak zasáhnout to správné cílové publikum a dosáhnout vyšší návratnosti investicí, což by pak v důsledku majitelům stránek přineslo vyšší příjmy z reklamy.
Inzerenti budou moci nabízet reklamu uživatelům podle kategorií zájmů, které uživatelům systém přiřadí (tyto kategorie se budou přiřazovat podle prohlížených videích na YouTube a také podle stránek prohlížených v rámci obsahové sítě Google) a podle toho, zda už na jejich stránkách byli (v obsahové síti Google a YouTube).
Nový systém reklamy propojí prohlížeč uživatele s různými zájmovými kategoriemi podle toho, jaké webové stránky uživatel navštěvuje a co si prohlíží. Pokud uživatel rád cestuje a navštěvuje spoustu cestovatelských webů, Google mu bude nabízet více reklam spojených s cestováním.