Nová tvář obchodu webového obchodu Google Play schraňujícího mobilní aplikace, filmy, hudbu, knihy, magazíny a hardwarová zařízení byla představena již v květnu během konference Google I/O. Přepracovaný design staví na konceptu dlaždic vyhrazených jednotlivým aplikacím či titulům, přičemž úvodní strana řadí položky do jednotlivých sekcí.
Například v případě aplikací mohou uživatelé procházet mezi sekcemi Mohlo by se vám líbit, Komunikace, Personalizace a další, podobně je tomu u filmů, hudby a dalších kategorií. Každá dlaždice nese pouze obrázek a název titulu, průměrné uživatelské hodnocení a cenu. U stránek věnovaných jednotlivým titulům jsou potom zásadní změnou náhledy realizovány ve vyšším rozlišení. Přibylo zde také tlačítko „Přidat do seznamu přání“, které uživatelům slouží pro výběr aplikací a titulů, jež by si chtěli v budoucnu pořídit.
Změnou prošlo také vyhledávání a musíme konstatovat, že se nové chování nejspíše nesetká s uživatelsky pozitivním ohlasem. Zobrazuje se pouze omezený počet výsledků (48) a není možné jich zobrazit více. Rovněž nelze filtrovat podle placených a bezplatných aplikací. Také již zřejmě nelze zobrazit, které aplikace jsou nainstalovány na vybraném zařízení.
Závěrem zmiňme, že mezi kategoriemi jako aplikace, hudba apod. lze přepínat v pravém panelu (viz snímek obrazovky níže), což však pro českého zákazníka není příliš relevantní informace. Obchod Google Play v České republice stále zpřístupňuje pouze nákup aplikací, na zbývající kategorie si budeme muset ještě počkat.
Takto Google Play vypadá v cizině.
Takto v ČR.
Zdroj: Thenextweb.com, Lifehacker.com