Podle průzkumu agentury Factum Invenio 80 % internetové populace vyhledává pracovní příležitosti prostřednictvím internetu. Z toho pouze necelá pětina uživatelů míří na sociální sítě a celých 75 % uchazečů hledá informace o nabídkách přímo na specializovaných pracovních portálech Jobs.cz a Práce.cz.
„Facebook je soc. síť, která z 90 % slouží k zábavě, ne k hledání práce, LinkedIn je profesní síť a zatím ji personalisté tolik v Čechách nevyužívají. Je to způsobeno tím, že personalista musí sám vyvinout aktivitu a oslovit uchazeče a je zde patrná absence zájmu kandidáta o konkrétní pozici a firmu. Je to jeden z nejčastěji zmiňovaných důvodů, proč personalisté toho hledání nepreferují,“ říká Ondřej Mysliveček, analytik LMC.
Personalisté si mohou v současné době konečně vybírat mezi uchazeči a dělají to rádi. Když už realizují nábor, poptávají motivované, kvalifikované specialisty, kteří vykazují zájem právě po jejich nabízené pozici. Na sociálních sítích je dle LMC změť všech možných kandidátů, ale není jisté, zda práci skutečně poptávají a zda stojí právě o pozici v dané firmě. V loňském roce inzerovalo na dvou hlavních pracovních portálech na českém trhu zhruba 8 tisíc zaměstnavatelů. Výhodou specializovaného on-line prostoru je to, že se zde koncentrují ti, kdo skutečně práci poptávají a nabízejí.
Průzkum byl realizován na vzorku 234 tuzemských personalistů středně velkých a velkých firem, které zaměstnávají minimálně 250 lidí.