Ty se podle této studie v porovnání se stejným obdobím loňského roku mírně propadly. Pozici lídra si zachoval jihokorejský Samsung, který prodal o více než 30 milionů kusů zařízení více než jeho nejbližší konkurent, Apple.
V prvním kvartále roku 2016 bylo dodáno celkem 334,9 milionu kusů zařízení. Byť se oproti číslu 334,3 milionu kusů za Q1/2015 jedná o nárůst, jde o nejnižší meziroční míru růstu od vynálezu smartphonů jako takových.
Samsung prodal 81,9 milionu kusů smartphonů, což sice představuje meziroční propad ve výši 0,6 %, na druhou stranu má stále výrazný náskok před Applem. IDC uvádí, že propad korejského giganta by byl větší, kdyby to nezachránily modely S7 a S7 Edge, které se prodávají hodně dobře, a to částečně kvůli své propagaci operátory po celém světě.
Americký Apple pak zaznamenal vůbec první meziroční propad v prodeji smartphonů od doby, co představil první iPhone. V minulém čtvrtletí se tak dočkal 16,3% poklesu oproti stejnému období loňského roku. Tento propad může být připisován chybějícím novým funkcím u iPhonu 6s, což nejspíše znamená, že se fanoušci značky rozhodli počkat až na iPhone 7, který má vyjít na podzim.
Dařilo se naopak čínským výrobcům telefonů. Huawei skončil třetí poté, co jeho dodávky vzrostly o 58,4 %, a to díky marketingově vyvážené směsi levných telefonů a zařízení střední i prémiové třídy. V první pětce se ještě nacházejí Oppo a Vivo, které z pozic vytlačily značky Lenovo a Xiaomi.
Jedním z důvodů stagnace celkového trhu smartphonů je fakt, že trh se blíží k bodu nasycení. Mnoho lidí již vlastní zařízení, se kterým jsou spokojeni, a dokud nové generace smartphonů nebudou nabízet nějakou tu „muziku“ navíc oproti generacím předchozím, bude pro výrobce těžké přesvědčit své zákazníky, aby upgradovali technologie v kapse.
Zdroj: Techspot