IFS přináší praktiky sociálních médií do podnikového prostředí

19. 10. 2010

Sdílet

Zjednodušení procesu záznamu a sdílení informací v rámci podniku – to jsou hlavní cíle nové koncepce společnosti IFS. Proto jsou funkce, které v současné době vyvíjejí Laboratoře IFS, zaměřeny na zlepšování týmové spolupráce a záznam informací do znalostních databází uživatelsky příjemnějším způsobem. K nejnovějším nástrojům patří IFS WikiHelp, IFS Nástěnka a IFS Komunikátor, díky nimž mohou uživatelé odesílat komentáře, účastnit se diskusí a prohledávat databáze stejně jednoduše jako na Googlu, a to vše v rámci jednotného zabezpečeného prostředí.

Na rozdíl od stávajících nástrojů sociálních médií, které jsou přístupné všem, byly nástroje sociálních médií od Laboratoří IFS vyvinuty tak, aby přenesly funkce sociálních médií do podnikového prostředí s integrovaným zabezpečením. Uživatelé nemusejí opouštět hlavní podnikový systém, pokud potřebují najít relevantní informace, což znamená, že veškeré informace jsou jim k dispozici a přístupné přímo v IFS Aplikaci.

David Andersson, ředitel Laboratoří IFS, k tomu říká: „Dnes uživatelé očekávají od svého ERP systému stejné funkce, jaké používají ve svém osobním životě. Je proto výhodné přijmout vzhled a prostředí aplikací, které lidé důvěrně znají, a zlepšit tak použitelnost našich vlastních podnikových řešení. Podnikové aplikace jsou výkonné pouze do té míry, nakolik jsou výkonné a dostupné v nich obsažené informace, proto je nezbytné se s nimi seznámit a usnadnit jejich použití.“

IFS WikiHelp:
•    Umožňuje uživatelům IFS Aplikací vzájemně si pomoci a interně řešit problémy, a to prostřednictvím spolupráce v rámci centrálního úložiště informací, které se podobá prostředí pro sdílení znalostí uživatelů, Wikipedii.
•    Zachovává firemní informace přísně důvěrné, ale v rámci podniku dostupné.
•    Umožňuje uživatelům aktualizovat nebo vkládat nové informace, klást otázky a vyhledávat existující data, aniž by museli IFS Aplikace opustit.
•    Vytváří podnikovou paměť, která těží z kolektivních znalostí kolegů.

IFS Nástěnka:
•    Zaznamenává informace podobně jako zeď na Twitteru nebo Facebooku, je však bezpečná a dostupná k vyhledávání pouze v rámci IFS Aplikací.
•    Umožňuje spolupráci s kolegy v reálném čase, a to díky zasílání názorů a dotazů do vyhrazené oblasti v rámci IFS Aplikací, která se nazývá pošta nebo „Scribble“. Záznamy lze na IFS Nástěnku zadávat přímo z jakéhokoli místa, kde se problém nebo dotaz vyskytne.
•    Automaticky vkládá odkaz na konkrétní dotaz, aby se zachoval jeho kontext, a filtruje příspěvky podle předmětu, přičemž se zobrazují pouze relevantní scribbly.
•    Umožňuje vytvářet skupiny IFS Nástěnky, např. podle projektových manažerů, podle zákazníků, nebo podle vybraných kolegů v rámci organizace, díky čemuž lze otázky a komentáře vždy adresovat správné skupině lidí.

IFS Komunikátor:

•    Usnadňuje a zpříjemňuje spolupráci mezi uživateli a externími osobami (např. zákazníky) v rámci IFS Aplikací.
•    Vychází ze známých existujících síťových nástrojů, jako je Skype či MSN Messenger, což umožňuje, aby komunikace a spolupráce uživatelů probíhala v reálném čase. Ti proto budou moci pracovat efektivně a pohotově.
•    Umožňuje spolupráci a komunikaci v rámci IFS Aplikací bez nutnosti opustit systém nebo hledat data či kontaktní údaje.

Našli jste v článku chybu?