Společnost Instagram provozující stejnojmennou populární službu se v několika uplynulých dnech těšila pořádné dávce mediální pozornosti. Bohužel však v negativním slova smyslu. Minulé pondělí na svém blogu Instagram zveřejnil informaci o změně Všeobecných obchodních podmínek a Zásad ochrany osobních údajů. Několik nových vět přitom stačilo k tomu, aby se ze strany uživatelů zvedla silná vlna nevole.
„Souhlasíte s tím, že podniky nebo jiné subjekty nám mohou platit za zobrazení vašeho jména, fotografií a činností, které provádíte, ve spojitosti s placeným či sponzorovaným obsahem. Nemůžete si nárokovat žádnou náhradu,“ stálo v dokumentu. Celý text se pochopitelně točí kolem možnosti využití uživatelů pro reklamní účely.
Uživatelé se proti novým podmínkám pochopitelně začali bouřit, načež Kevin Systrom, spoluzakladatel společnosti, ve čtvrtek oznámil, že se služba vrátí k původním podmínkám týkajícím se poskytování reklamy. Ve svém příspěvku se dušoval, že společnost nikdy neplánovala prodávat uživatelské fotografie. Přesto tímto „přešlapem“ způsobil Instagram svému jménu poměrně velký šrám.
Analytici věří, že uživatelé po tomto debaklu službu nebudou opouštět, na to si ji příliš oblíbili, nicméně nebudou se již na společnost dívat jako na sympatický a přátelský startup, který zdarma poskytuje zajímavou službu. Svými úmysly Instagram uživatelům připomněl, že je považuje především za jednotky generující peníze.
Zdroj: Instagram.com, IDG News Service