Internetová telefonie se vyplatí, aneb principy a výhody

3. 12. 2010

Sdílet

VoIP (Voice over Internet Protocol)
Zjednodušeně řečeno jde o technologii umožňující telefonování prostřednictvím internetu (VoIP operátora).

K telefonování lze využít počítač, který však musí být stále zapnutý, ale pohodlnější možnost, jak využívat VoIP, je pořízení IP telefonu nebo IP brány pro připojení běžného telefonu. Telefonování se pak téměř neliší od klasické telefonie. Zákazníci obdrží plnohodnotné telefonní číslo a volají přes VoIP i do pevných a mobilních sítí, aniž by museli mít zapnutý počítač. Tarify jsou výrazně výhodnější než u běžných operátorů.


Přínosy VoIP telefonie
• Významný pokles nákladů na telefonování – po zavedení VoIP ušetříte 30 – 60% na hovorném a navíc neplatíte žádné paušální poplatky za pevnou linku.
• Volání zdarma - ve vlastní síti jsou u všech VoIP operátorů hovory zdarma. To využijete např. při volání mezi firemními pobočkami.
• Vzdálená administrativa – jednoduchá a pohodlná správa IP zařízení přes internetový prohlížeč.
• Možnost propojení VoIP s firemními systémy – zefektivnění a zjednodušení telefonické komunikace s partnery.
• Vybavenost IP telefonů – oproti analogovým telefonům poskytují IP telefony řadu nadstandardních funkcí.
• Jednoduchá a srozumitelná obsluha IP telefonů – intuitivní ovládání telefonních přístrojů.
• Přenositelnost čísel – máte možnost převézt svá současná čísla na VoIP účty.

Technické podmínky pro zavedení VoIP telefonie
• Internetové připojení, minimální doporučená rychlost připojení je 128kb/s. Dial-up ani GPRS nejsou pro tuto službu dostačující.
• IP telefon, nebo IP brána + klasický analogový telefon, nebo počítač vybaven patřičným programem (SJphone, X-Lite atd.).
• VoIP účet (tel. číslo) u jakéhokoliv VoIP operátora.

V dalším článku jsme si pro vás připravili modelový příklad IP řešení.

Kontakt: JOYCE ČR, s.r.o., Venhudova 6, 614 00 Brno, tel.: 539 088 010, email: joyce@joyce.cz

Našli jste v článku chybu?