Podle údajů, které vydal server Billboard.biz, hudební e-shop iTunes od Apple opět posílil své postavení na trhu. Podle Billboardu se v minulém roce také zvedl objem prodané digitální hudby v rámci celkového prodeje hudby - z 31.6% na 35.5%. Podíl Apple na digitálním trhu přitom vzrostl oproti roku 2008 z 21.4% na 26.7%. V roce 2009 tak iTunes - nejoblíbenější e-shop s hudbou v USA - měl téměř dvojnásobný podíl na trhu, než v roce 2007. Za iTunes na americkém trhu následuje Walmart s 12.5% (v roce 2008 to bylo 15%).
Podíl spadl i řetězci s elektronikou Best Buy - z 10.7% v roce 2008 na 8.7% o rok později. Zato Amazonu podíl vzrostl jak v prodeji digitální hudby (z 4.9% na 7.1%), tak v prodeji fyzických nosičů (z 4.2% na 5.8%). Experti poukazují také na to, že prodeji mobilní digitální hudby se v minulém roce vůbec nedařilo - všichni američtí operátoři dohromady drží necelých pět procent trhu s digitální hudbou.
Zdroj: Techspot