Ta vznikla na půdě Massachusettského technologického institutu (MIT) a vede ji tamní student Qichao Hu. Expertům pod jeho vedením se podařilo nahradit běžný materiál anody baterie velice tenkou, vysokoenergetickou li-metalovou fólií, která je schopna udržet více iontů.
Problémem tohoto přístupu je nicméně fakt, že li-metal špatně reaguje s elektrolytem baterie, tedy kapalinou, jež přenáší ionty mezi katodou (pozitivní elektrodou) a anodou (negativní elektrodou). Výsledkem jejich reakce je vyšší odpor, snížená životnost a riziko zkratů vytvořených dendrity.
Řešení tohoto problému i minimálních tepelných požadavků (taková baterie by fungovala pouze od 80 stupňů Celsia nahoru) spočívalo v „zabalení“ li-metalové fólie do tekutého hybridního elektrolytického roztoku, který redukuje komplikace s teplotou. Negativní reakce li-metalu a elektrolytu pak eliminují chemické modifikace separátoru a design buněk.
V laických pojmech je třeba vědět pouze to, že baterie od SolidEnergy mají dvojnásobnou energetickou hustotu baterií současných. To znamená mimo jiné to, že takové baterie mohou být zmenšeny o 50 procent, a přesto mohou nabízet dnes běžné kapacity. Nebo naopak to, že baterie mohou zachovat svou velikost a zároveň disponovat dvojnásobnou kapacitou.
SolidEnergy chce svou technologii přinést na trh ještě letos ve formě baterií pro drony, na počátku příštího roku by s ní pak ráda přešla do mobilního a wearable segmentu. Od roku 2018 se chce firma dostat do odvětví elektromobilů, kde by ráda dosáhla vzdálenosti 500 mil (skoro 800 km) na jedno nabití.
Zdroj: Techspot