Korporátní sektor zachraňuje prodeje PC, spotřebitelé se od nich výrazně odklánějí

15. 4. 2011

Sdílet

Podle jejích analytiků začátek roku bývá v nákupech počítačů obvykle slabší, nicméně letošní výsledky jsou zklamáním a poukazují na hlubší změnu, nejenom sezónní výkyv. Ukazuje se totiž, že nízké ceny počítačů, které byly dlouho tím, co nejvíce podporovalo růst na počítačovém trhu, už spotřebitele dostatečně neoslovují – ti se totiž od počítačů přiklánějí k multimediálním tabletům nebo jiným zařízením spotřební elektroniky. Pokud by nebylo korporátního sektoru, který pokračoval ve zvýšených nákupech, šlo by prý o jeden z největších poklesů prodejů PC v historii.

Z celosvětového hlediska je největším dodavatelem PC firma Hewlett-Packard, následovaná s velkým odstupem společnostmi Acer a Dell. V regionu EMEA vévodí prodejům také HP, ale její odstup od druhého Aceru je jen nepatrný. Vzhledem k tomu, že snížení dodávek na zdejším trhu je dokonce ještě výraznější než celosvětový průměr (tedy 2,8 %), jsou výsledky firem poměrně tristní -  z první pětky hlásí pozitivní dynamiku pouze Lenovo (+7,2 %), naopak snížení dodávek o zhruba 11 % lze vidět u Aceru a Asusu, tedy tradičních dodavatelů notebooků.

 

Prodeje PC v regionu EMEA (nejsou zahrnuty servery ani multimediální tablety)

Podíl jednotlivých dodavatelů podle kusového vyjádření, 1. čtvrtletí 2011

Hewlett-Packard

19,2 %

Acer

18,9 %

Dell

8,9 %

Asus

7,5 %

Lenovo

5,1 %

ostatní

40,5 %

 

Zdroj: Gartner, duben 2011

Našli jste v článku chybu?