Adobe tento týden oznámilo, že již nadále nebude prodávat stolní verze své Creative Suite nebo jejích jednotlivých programů, ale bude svůj software nabízet jen jako součást cloudového předplatného. Microsoft již nějakou dobu nabízí své Office v rámci cloudové služby Office 365, avšak v blízké době neplánuje kompletně přejít pouze na tento distribuční kanál. I když jsou Office 365 dostupné v rámci předplatného, Microsoft i nadále nabízí Office 2013 jako oddělený produkt na disku či ke stažení. Společnost samozřejmě doufá, že se model předplatného mezi uživateli ujme, je si však vědoma toho, že někteří zákazníci na tento model zatím nejsou připraveni.
„Na rozdíl od Adobe si myslíme, že přechod k předplatitelským službám zabere nějaký čas. Myslíme si, že do deseti let díky jasným výhodám zvítězí model předplatného. Mezitím však budeme uživatelům nabízet možnost volby," uvedl Microsoft na svém blogu. Mezi výhody předplatného patří především to, že je pro piráty těžší jej obejít, pro firmu pak předplatné znamená každoroční jistý přísun peněz. V současné době podle Microsoftu využívá Office 365 asi čtvrtina všech nových zákazníků, kteří si tento kancelářský balík koupí.
Zdroj: Techspot