Power BI je nově k dispozici i jako univerzální aplikace pro Windows 10, takže je možné používat ho v počítači, na tabletu i v telefonu, přičemž se aplikace přizpůsobí grafickým možnostem zařízení. Výrobce představil také Power BI doplněk pro Excel (preview verze), díky němuž lze snadno publikovat data z nejvíc používaného zdroje dat. Power BI se také stal přímou součástí nejnovějšího plánu Office 365 E5.
Nová verze Dynamics CRM 2016 umožňuje snadněji vytvářet samoobslužné portály a znalostní báze. Základem je plná integrace nástrojů Parature pro management znalostí, zákaznický portál a nový modul Interactive Service Hub, který se přizpůsobuje jednotlivým rolím operátorů zákaznického centra. Mezi další novinky patří i nativní podpora formulářů pro okamžité vyhodnocování kvality poskytovaných služeb. V nové verzi je zároveň integrován modul FieldOne pro řízení práce zaměstnanců v terénu.
Microsoft představil i zcela novou cloudovou službu Power Apps, která pomáhá rychlému vytváření aplikací pro libovolná zařízení. Aplikace lze tak snadno propojit s běžnými zdroji dat jako Office 365, Dynamics CRM, Salesforce, Dropbox a OneDrive nebo s lokálními zdroji včetně SharePointu, SQL Serveru, Oracle databází, SAP a podobně. Hotové aplikace je možné sdílet jako dokumenty třeba s kolegy.
Aplikace OneDrive pro firmy má novou verzi synchronizačního klienta pro systémy Windows a Mac OS X. Ta nově podporuje přenos souborů o velikosti až 10 GB a zmizelo omezení na maximálně 20 tisíc synchronizovaných souborů. Kromě toho se dále zlepšila jeho funkčnost a administrátoři ocení možnost automatické instalace a konfigurace pro všechny firemní uživatele.
A konečně nově lze dělat ručně psané poznámky i do aplikací Office pro iPad a iPad Pro. Lze tak například snadno dělat korektury nebo doplňovat obsah. Uživatelé této platformy také mohou nově využít také nástroje Designer a Morph pro PowerPoint pro obsahově bohaté prezentace.