Microsoft naštval uživatele Chrome vyskakovací reklamou

22. 1. 2017

Sdílet

Podle zprávy zveřejněné portálem Myce totiž Microsoft začal s reklamou na svého osobního nákupního asistenta (PSA) jakožto doplňku pro Chrome, a to ve formě malého oznámení u ikony prohlížeče na hlavním panelu.

Rozšíření je označeno jako „chytrý nákupní košík napříč webem,“ který dokáže automaticky zorganizovat produktové stránky, označit je jako oblíbené, a oznamovat uživatelům kromě jiného změny cen. Samotný doplněk je dostupný již zhruba rok a dostupný je taky pro Edge, Operu a Firefox.

Reklamy se začaly objevovat ve (stále ještě) betaverzi Creators Update pro Windows. V krátkém vyjádření, reagujícím na první reakce uživatelů, napsal mluvčí Microsoftu: „Vždycky testujeme nové funkce a informace, které lidem mohou pomoci zlepšit jejich zážitek s Windows 10.“

To však uživatelům nebrání v tom, aby si na spamovací způsoby Microsoftu stěžovali na Chrome Web Storu a zanechávali dané aplikaci hodnocení jednou hvězdičkou.

Microsoft již dříve využíval hlavní panel Windows 10 k tomu, aby uživatele přesvědčil k přechodu na jeho vlastní prohlížeč, a to formou malého oznámení vedle ikony zbývajícího procenta nabití baterie, kde stálo: „Chrome vaši baterii spotřebovává rychleji. Přejděte na Microsoft Edge pro až o 36 procent více prohlížecího času.“

Kromě toho firma v loňském roce spustila reklamní kampaň na Tomb Raider, která se objevovala na uzamykacích obrazovkách uživatelů. Mnohá média to okomentovala jako krok „za čáru.“ Reklamu šlo zrušit pouze tím, že jste se trochu „pohrabali“ v nastaveních systému.

Pokud tuto zprávu porovnáte s naším předchozím článkem o Microsoftu a jeho postoji k Windows, pak vám už bude jasné, odkud vítr fouká… holt redmondský gigant pozapomněl do sedmiček implementovat podobné „vychytávky,“ a tak tlačí na uživatele, aby co nejrychleji přešli na modernější desítky.

Zdroj: Techspot.com

Našli jste v článku chybu?