E-mailová schránka Hotmail, jež byla poprvé představena v roce 1996, svého času představovala špičku mezi freemaily, nicméně postupem času s příchodem novějších služeb od Googlu či Yahoo začal Hotmail ztrácet dech a uživatelskou popularitu. Nově představený Outlook.com si tak klade za cíl dohnat to, co Hotmailu uniklo, a přidat něco navíc, aby zaujal nové uživatele, či ještě lépe je přetáhl od konkurence.
Čím se tedy Outlook.com snaží zaujmout? V prvé řadě klade důraz na designérské zpracování uživatelského rozhraní, jež má jít ruku v ruce s minimalistickým návrhem dlaždicového a barevného stylu Metro, který byl představen společně s Windows 8. Dle slov společnosti přibylo na obrazovce díky tomuto designu 30 % prostoru pro příchozí poštu, což má zvýšit přehlednost schránky.
Další novinkou oproti Hotmailu je výrazné propojení služby se sociálními sítěmi Facebook, Twitter a LinkedIn, kdy mohou uživatelé sledovat statusy a příspěvky svých přátel či sami obsah tvořit bez nutnosti vstoupení na vlastní stránku dané sítě. Outlook.com má být dále doplněn o službu Skype, klienta pro textový, hlasový a video chat. Microsoft tak jde zjevně ve šlépějích Googlu a jeho integrace Google Talk do Gmailu.
Microsoft v demonstračním videu hrdě sděluje, že při čtení emailů nebude zobrazovat reklamy, v postranním panelu se uživatelům namísto toho zobrazí fotografie odesílatele a jeho nejnovější příspěvky na sociálních sítích.
Pokračování článku naleznete na našem sesterském magazínu CIO Business World:
Čtěte dále: Microsoft pohřbil Hotmail a spouští nový freemail Outlook.com
Zdroj: Blogs.office.com