Otevírá tak nové další možnosti firemní komunikace bez ohledu na místo, čas a právě používané zařízení (PC, telefon, web). Uživatelé Microsoft Lync mohou posílat rychlé zprávy, využívat prezenci, telefonovat a komunikovat prostřednictvím audio, HD video- nebo webových konferencí.
Novinkou je možnost plného nahrazení telefonní ústředny, ale také upravené uživatelské prostředí pro snazší spolupráci s aplikacemi Microsoft Office a Microsoft SharePoint. Novou platformu Microsoft Lync bude možné využívat přímo ve firmě i v cloudu, tedy jako službu v podobě Microsoft Lync Online, která bude součástí balíčku Office 365.
Současně s uvedením na trh výrobci komunikačního hardwaru představili více než 70 různých kompatibilních zařízení v podobě IP telefonů, sluchátek, telefonních bran, mikrofonů a jiných doplňků ve všech cenových kategoriích. K dispozici je i kompletní řada aplikací pro kontaktní centra, monitoring, nahrávání hovorů, účetnictví nebo řešení pro integraci komunikačních funkcí přímo do podnikových procesů.
Microsoft propaguje úspory, které nové řešení pro komunikaci má přinést. Aleš Růžička, manažer divize Information Worker společnosti Microsoft, říká, že podle analytické společnosti Forrester činní návratnost investice 12 měsíců. Je to dáno tím, že nasazená platforma Microsoft Lync firmám umožňuje rychlejší a pružnější komunikaci a snadnější spolupráci mezi zaměstnanci, čímž výrazně napomáhá ke zvýšení efektivity, sdílení informací a snížení nákladů.
Zkušební verzi je možné stáhnout na http://www.microsoft.cz/Lync, kde naleznete i více informací. Finální produkt bude v ČR prodeji od 1. prosince 2010.