Budou mít námluvy Microsoftu a Yahoo! konečně nějaký výsledek?
Je tomu již rok a půl, kdy společnost Yahoo (tehdy ještě v čele s Jerry Yangem) odmítla velkorysou nabídku Microsoftu na její odkup za 45 miliard amerických dolarů. Od té doby se další námluvy mezi těmito giganty týkaly spíše strategické spolupráce či odkupu pouze části Yahoo. Neschopnost dojít ke konečné dohodě však přetrvávala dále, což stálo zřejmě místo CEO i Jerryho Yanga, který odešel po velké kritice akcionářů, jejichž podíly ve společnosti kvůli neúspěchům jednání s Microsoftem neustále ztrácely hodnotu. Poté však přišla velká restrukturalizace a na post CEO dosedla Carol Bartzová, což poněkud zlepšilo atmosféru častých jednání Microsoft-Yahoo.
Nyní to konečně vypadá, že by námluvy mohly být úspěšné a Microsoft za dosud blíže neurčenou částku odkoupí oddělení internetové reklamy Yahoo založené na jeho vyhledávacích službách. Jde pravděpodobně o nejcennější klenot Yahoo. Microsoft by se s jeho pomocí chtěl stát plnohodnotným konkurentem jedničky na trhu vyhledávačů a internetové reklamy - společnosti Google. Pro ni je právě internetová reklama hlavním zdrojem nemalých příjmů, ze kterých by si rád ukořistil svou část i Microsoft. Představitelé Yahoo i Microsoftu prozatím odmítli komentovat svá jednání, ale odborníci napříč světovými médii předpokládají uzavření dohody během příštího týdne. O dalším průběhu jednání vás budeme informovat.