Mozilla ve Firefoxu testuje reklamy

13. 5. 2014

Sdílet

Pokaždé, když uživatel otevře v Firefoxu novou záložku, se mu zobrazí devět oken, v nichž se ukazují screenshoty nejvíce navštěvovaných stránek. Podle viceprezidenta Mozilly pro služby a obsah Darrena Hermana je to, co se nyní zobrazuje, založeno na algoritmu, který kombinuje nedávno a často navštěvované stránky. Algoritmu trvá asi měsíc normálního surfování, než informace v těchto oknech aktualizuje. Informace o navštívených stránkách však ze své podstaty nemohou být zobrazovány u nových uživatelů prohlížeče, kteří ještě nemají žádnou historii - a u nich se mají na úvodní záložce zobrazovat okna s reklamou.


Reklamy se zobrazí novým uživatelům nebo těm, kteří si prohlížeč znovu nainstalovali, a budou automaticky zaměněny za relevantní obsah (tj. často navštěvované stránky) za třicet až pětačtyřicet dnů. Mozilla ujišťuje, že nad celou věcí neztratí kontrolu a "prohlížeč se nezmění ve změť reklamních bannerů, které uživatel nebude moci nijak kontrolovat." V současné době je hlavním zdrojem příjmů Mozilly Google, který jí vyplácí podíl na reklamě z vyhledávání uživatelů v jeho vyhledávači skrze Firefox. Nyní tak bude Mozilla moci své příjmy lépe diverzifikovat.

 

Zdroj: Techspot

Našli jste v článku chybu?