Nejvíc mobilů aktuálně prodává Samsung, rekordman Apple v závěsu

31. 10. 2024

Sdílet

Samsung Galaxy A55 Autor: Samsung

Podle průzkumu společnosti Canalys vzrostly celosvětové dodávky chytrých telefonů ve 3. čtvrtletí 2024 meziročně o 5 %, a dosáhly tak 309,9 milionu kusů, což představuje nejsilnější výkon ve 3. čtvrtletí od roku 2021. 

Prudký nárůst byl podpořen agresivním uváděním chytrých telefonů na trh značkami, které nabízejí osvěžená portfolia se silnými hodnotovými nabídkami, povzbudivým počtem upgradů v rámci příznivého cyklu obnovy a silným spotřebitelským sentimentem.

Koupili jste si letos smartphone?

Samsung vedl s 57,5 milionu dodávek, podpořený zefektivněnou základní řadou. Apple si udržel druhé místo s rekordními 54,5 milionu kusů díky silnému debutu řady iPhone 16 na rozvíjejících se trzích a díky menším hardwarovým rozdílům mezi základními a profesionálními modely. 

Třetí místo si udrželo Xiaomi se 42,8 milionu kusů a 14% podílem na trhu, která těžilo ze strategického umístění zásob pro nová uvedení na klíčových trzích. První pětici uzavírají společnosti Oppo a vivo, které dodaly 28,6 milionu, respektive 27,2 milionu kusů.

Přidejte si magazín Computerworld mezi své oblíbené zdroje na Google News.

„Společnost Apple dosáhla ve 3. čtvrtletí rekordních dodávek díky strategické kombinaci optimalizace prodejních kanálů a dodavatelského řetězce,“ uvedl analytik společnosti Canalys Le Xuan Chiew. „Po oznámení Apple Intelligence WWDC spotřebitelé aktivně přecházejí ze starších modelů iPhone 12 a 13 a přijímají tuto novou technologii. Diverzifikace výroby iPhonů společností Apple, zejména v Indii, navíc výrazně zkrátila dodací lhůty, zefektivnila realizaci předobjednávek a stimulovala místní poptávku prostřednictvím konkurenceschopných cen. Doplňková výroba iPhonů předchozí generace, jako jsou iPhony 13 a 15, v Indii dále posílila dodávky společnosti Apple do USA a Evropy prostřednictvím operátorských kanálů, což jí umožnilo získat zpět podíl na trhu v segmentu střední třídy a využít poptávku po náhradních produktech. Přesto je nezbytné upozornit na geopolitické překážky a opožděné nasazení Apple Intelligence může podstatně zbrzdit výsledky Applu jak ve svátečním čtvrtém čtvrtletí, tak v roce 2025.“

Ze zprávy Canalystu dále vyplývá, že intenzivní konkurence na trhu low-endových zařízení přetrvává, a to navzdory silnému prvnímu pololetí roku 2024, které bylo podpořeno silnou spotřebitelskou poptávkou a příznivými ekonomickými podmínkami. 

Uvedení rebrandované řady A3 společnosti Oppo v cenovém segmentu 100 až 200 USD, zejména v jihovýchodní Asii, je názorným příkladem této strategie. Zefektivněním svého portfolia zaznamenala společnost OPPO v regionu 30% meziroční růst.

Video ke kávě

Máte čas na rychlé a informativní video?

Rostoucí náklady na komponenty a nasycení prodejních kanálů však představují výzvu pro dlouhodobou ziskovost a udržitelnost strategie pro masový trh. Aby tyto problémy řešily, rozšiřují značky své zaměření na růst střední třídy na rozvíjejících se trzích. 

Ve druhé polovině roku 2024 využívá společnost Xiaomi své silné přítomnosti na otevřeném trhu a značkových prodejen k tomu, aby zvýšila své prodeje ve střední a vyšší třídě a přesměrovala poptávku spotřebitelů na svou řadu Pro. Mezitím společnost vivo rozšířila svou řadu V40 o širší škálu variant, aby posílila svou nabídku ve střední třídě.

„Canalys zůstává pro zbytek roku opatrně optimistický a prodejci vyostřují pozici zásob a budování značek, aby podpořili růst do roku 2025,“ řekl Chiew. „Rozvíjející se trhy, jako je jihovýchodní Asie a Latinská Amerika, dosáhly lepších výsledků než celkový trh, a to díky zvýšené cenové konkurenci a pobídkám prodejních kanálů v segmentu základní úrovně. Ačkoli tento segment zůstává zásadní pro objem a podíl na trhu, inflační tlaky omezují ziskovost ultra low-endových zařízení, což činí trvalé cenové války náročnými. Na vyspělých trzích, jako jsou USA, Čína a západní Evropa, bude růst prémiového segmentu poháněn diferenciací založenou na umělé inteligenci. Prodejci, jako jsou vivo a Honor, rozšiřují svá portfolia střední třídy prostřednictvím inovativních strategií prodejních kanálů, včetně pop-up obchodů a partnerství s operátory, aby zaujali zájemce o upgrade z cenového pásma 100 až 200 USD.“

Chcete dostávat do mailu týdenní přehled článků z Computerworldu? Objednejte si náš mailový servis a žádná důležitá informace vám neuteče. Objednat si lze také newsletter To hlavní, páteční souhrn nejdůležitějších článků ze všech našich serverů. Newslettery si můžete objednat na této stránce.

Našli jste v článku chybu?