Částečně hybridní pohon se skládá ze dvou hlavních komponentů: generátoru, který zároveň zastává funkci startéru, a lithium-iontových akumulátorů. Kapalinou chlazený generátor BAS (Belt Alternator Starter) pracuje s napětím 48 V, je poháněn řemenem a doplňuje konvenční pastorkový startér, který se v novém modelu Audi A8 používá už pouze ke spuštění studeného motoru.
Sada lithium-iontových akumulátorů s kapacitou 10 A.h a napětím 48 V je uložena v zavazadlovém prostoru a slouží částečně hybridnímu systému MHEV (Mild-Hybrid Electric Vehicle) jako zásobník energie.
Přínosy generátoru/startéru BAS jsou pro řidiče nejvíce patrné v situacích, v nichž se vůz například přibližuje k červenému semaforu, nebo přijíždí ke kruhovému objezdu. Pokud změní semafor během zpomalování barvu na zelenou, nebo se řidič může zařadit do vzniklé mezery na kruhovém objezdu a uvolní pedál brzdy, dojde k okamžitému spuštění spalovacího motoru. Automobil bez prodlevy zrychlí. To je možné pouze díky generátoru s funkcí startéru, který je trvale spojený se spalovacím motorem prostřednictvím řemene.
Nové poháněcí ústrojí výjimečným způsobem kombinuje hospodárnost s komfortem. Čtvrtá generace A8 umožňuje nehlučnou setrvačnou jízdu v rozsahu rychlostí od 55 do 160 km/h. Automobil se může tímto způsobem, s kompletně vypnutým motorem a bez emisí, pohybovat po dobu až 40 sekund. Jakmile řidič opět sešlápne pedál plynu, zajistí BAS rychlé a velmi komfortní opětovné spuštění motoru. Funkce start-stop přichází navíc ke slovu již při 22 km/h.
Komfortní funkce start-stop v novém modelu Audi A8 se od dosavadních systémů výrazně odlišuje. Luxusní limuzína s vysokým stupněm síťového propojení dokáže rozlišovat mezi různými dopravními situacemi. Jakmile se jízdní pruh před vozidlem uvolní, BAS komfortně a rychle spustí spalovací motor a Audi A8 se může rychle rozjet. Po dlouhém stání a při požadavku intenzivního chlazení interiéru dojde k mimořádně komfortnímu spuštění motoru. Novinkou je předvídavé komfortní spuštění motoru. Jakmile se vozidlo před vozem Audi A8 rozjede, dojde ke spuštění motoru už v okamžiku, kdy je ještě sešlápnutý pedál brzdy. V tomto případě dojde řídicí jednotka k závěru, že řidič bude spontánně následovat dopravní kolonu.
Nové Audi A8 disponuje velmi systémem řízení poháněcího ústrojí, které umožňuje dosažení vysoké úrovně hospodárnosti. Systém zpracovává jak údaje o průběhu trasy, tak i informace ze síťově propojené soustavy senzorů, k níž patří také přední kamera. Systém řízení poháněcího ústrojí se na základě toho rozhoduje, zda A8 pojede setrvačností, nebo přejde do režimu rekuperace kinetické energie. K zpětnému získávání energie dochází nejen při brzdění či brzdění motorem, ale i při setrvačné jízdě v situacích, kdy by se Audi A8 dostalo příliš blízko k vpředu jedoucímu vozidlu. Všechna tato opatření se projevují nejen zvýšenou úrovní komfortu, ale také úsporami při doplňování paliva. Částečně hybridní pohon modelu A8 totiž snižuje spotřebu paliva v reálném provozu až o 0,7 litru na 100 kilometrů.
Nové Audi A8 bude mít světovou premiéru 11. července na akci Audi Summit v Barceloně.