Google zveřejnil vyhledávací trendy v roce 2009
Česká pobočka společnosti Google již tradičně sestavila svůj žebříček Zeitgeist (v překladu "Duch doby"), který zobrazuje tuzemskými uživateli nejčastěji vyhledávaná témata a hesla. Pro letošní rok bylo aboslutně nejvyhledávanějším heslem "MP3", následováno slovy "free", "video", "TV" a "YouTube". Největšího růstu v zájmu dosáhl letos Windows 7, Facebook a také Superstar.
"Pro nás je opravdu dobrou zprávou, že technologie jsou tím, co Čechy opravdu baví a o co se intenzivně zajímají. Jelikož Češi čím dál tím více potvrzují praktické využití technologií v běžném životě, i v příštím roce jim budeme přinášet další do češtiny lokalizované technologické novinky ve vyhledávání, komunikaci a sdílení informací," komentovala zájem českých uživatelů o využití nových technologií marketingová manažerka Googlu Kateřina Holcmanová.
Poměrně zajímavá je také kategorie mobilního vyhledávání, kde zvítězil možná trochu překvapivě Facebook a nechal za sebou jízdní řády IDOS.