Ten totiž při snímání obličeje dokáže odhadnout nejen pohlaví příslušné osoby, ale také její věk. Prototyp takové přístroje představil výrobce na nedávném setkání Symposium ITExpo, jež pořádala firma Gartner.
Produkt Next Generation Digital Signage Solution podle výrobce neuchovává obraz snímaného člověka – jeho jediným cílem je určit pohlaví a věk. Jak uvádí Takeshi Yamamoto, vicepresident skupiny NEC IT Solutions Group, řešení je určeno především pro inzerenty, kteří svou nabídku individuálně zobrazují například na letištích nebo v obchodních centrech a jež chtějí svou nabídku co nejvíce zacílit na danou uživatelskou skupinu.
"Společnosti provozující takový druh prezentace dosud nebyly schopny zjistit, jaký typ lidí u jejich zobrazovače – jedinou možností byla přítomnost zástupce firmy, který tyto údaje sám analyzoval," říká Yamamoto. Systém pro rozpoznávání je schopen kolemjdoucí analyzovat, co se týče pohlaví a věku, a to prý v překvapivě vysokou spolehlivostí. Například věk může být odhadnut v rozmezí deseti let.
Podle vedení firmy je také důležité, jak dlouho stojí osoba před snímacím zařízením. Čím déle, tím jsou prý výsledky odhadu přesnější – navíc sám kolemjdoucí může údaje o sobě vidět na obrazovce pomocí aktualizovaných poznámek.
Údaje o tom, kdo před reklamním panelem stojí, jsou pak zpřístupněny inzerentovi - ať už odesláním elektronickou cestou, nebo uchováním a pozdější analýzou. V současnosti systém už testuje firma Fuji TV.