Oracle nakupoval za miliardy, konkurovat chce firmě Salesforce.com

27. 10. 2011

Sdílet

RightNow poskytuje cloudově orientované systémy „customer experience management, CEM", jež má vylepšit zákaznickou podporu v call centrech, socialních sítích či na webu.  nejde tedy o klasickou podobu CRM (customer relationship management).

Oracle, kterého bude akvizice stát 1,5 miliardy dolarů, chce jejím převzetím lépe konkurovat nabídce firmy Salesforce.com.
Drouhou významnou akvizicí Oraclu je firma Endeca Technologies, jež  se soustřeďuje na vyhledávání a analýzu nestrukturovaných informací jako jsou zprávy elektronické pošty či textová data.  Podle analytiků jde o krok, který je reakcí na nedávnou akvizici firmy Autonomy společností Hewlett-Packard.

Transakce by měla být dokončena na konci letošního roku a zahrnuje například technologie jako MDEX engine, Latitude či InFront CEM. Cena nebyla v tomto případě uvedena.

Oba produkty by měly být součástí komplexnější nabídky, v níž figurují například i řešení Siebel.

Salesforce.com ve stejné době kontroval představením nových služeb, jež mají propojit jeho vývojovou platformu Force.com se systémy SAP. To usnadní uživatelům vytvářet podnikové sociální sítě či mobilní řešení, jež budou úzce integrovány se systémy SAP.

Našli jste v článku chybu?