Počítačové testování ICILS 2013 se zaměřilo na schopnost žáků používat počítače k vyhledávání, vytváření a sdělování informací.
Česko mělo nejvyšší počet žáků ve druhé nejvyšší ze čtyř úrovní obtížnosti, naopak nejméně z testovaných dětí nedosáhlo ani nejnižší požadované úrovně znalostí. Překvapivě lépe dopadly v testu dívky než chlapci.
Cílem výzkumu bylo zjistit, jak se liší počítačová a informační gramotnost žáků v jednotlivých zemích, jak technologické a socioekonomické zázemí žáků souvisí s jejich úspěchy v tomto odvětví. Z výsledků vyplývá, že je třeba i nadále zavádět informační technologie do všech vyučovaných předmětů, aby výuka na základních školách byla různorodá.
Při pohledu do učeben českých škol je zvláštní, že čeští učitelé, ale alespoň podle výsledků studie byli nejspokojenější s IT zázemím, které školy žákům nabízejí. V ostatních zemích byla nespokojenost téměř poloviční.
V České republice se do testování zapojilo 3200 žáků ze 170 škol. Dotazníky vyplňovaly i více než dvě tisícovky učitelů. Výsledky mají sloužit všem pedagogickým pracovníkům.