Personalizovaný marketing je slepá ulička

14. 12. 2019

Sdílet

Ostatně již v současné době je více než čtvrtina marketérů přesvědčena, že data jsou (paradoxně) jednou z hlavních překážek personalizace, protože jejich sběr, integrace a ochrana jsou náročné a přinášejí různá rizika.

To pochopitelně neznamená, že by se marketéři přestali o zákazníky zajímat, tradiční personalizaci ale nahradí nové typy služeb – ať už takové, které dokáží cílit na zákazníky, aniž by musely uchovávat citlivá data, nebo například řešení pracující s detekcí a rozpoznáváním emocí.

Při zpracování dalších (širších) plánů rozvoje marketingové strategie a rozpočtů je vhodné brát v úvahu předpovědi analytiků Gartner pro oblast marketingu a marketingové personalizace.

  • Do roku 2023 se sníží alokace rozpočtů marketingu na influencery o třetinu v důsledku klesání důvěry zákazníků ve značky a entity, které osobně neznají.
  • V roce 2023 bude AI detekce a rozpoznávání emocí ovlivňovat více než polovinu zobrazovaných online reklam.
  • Do roku 2022 zařadí čtvrtina marketingových oddělení mezi své kmenové zaměstnance behaviorální vědce či etnografy.
  • V roce 2023 bude třetina PR incidentů poškozujících značky souviset se selháním v oblasti datové etiky.
Našli jste v článku chybu?