Výzkum: Platební karty pro online nákupy jsou stále populárnější

22. 1. 2009

Sdílet

Na základě statistických výsledků uplynulého roku je patrná vzrůstající tendence ve využívání nákupů pojištění (především povinného ručení a cestovního pojištění) prostřednictvím Internetu. V roce 2008 došlo u sledovaných subjektů k 24% nárůstu sjednaných smluv oproti stejnému období roku 2007. Současně došlo ke zvětšení podílu plateb kartou z 51% podílu na 63% ze všech realizovaných platebních kanálů.

Úhrady platebními kartami po Internetu se stávají stále rozšířenějším způsobem plateb. Největší devizou tohoto způsobu platby je jednoduchost a rychlost platby (v řádech sekund). Pojišťovací služby jako například cestovní pojištění, povinné ručení či havarijní pojištění jsou pro zákazníky ideálními produkty pro online objednávky a platby platební kartou. Pokud mají zákazníci s transakcí pozitivní zkušenost, potom je víceméně jisté, že všechny další požadavky budou řešit online a tuto pozitivní zkušenost budou sdělovat dále.

Klíčová je pro využívání internetových platebních systémů především důvěra zákazníků, jež souvisí s kvalitou zabezpečení těchto systémů. „V České republice se využívá specifický bezpečnostní prvek tzv. 3D-Secure, díky kterému se údaje o platební kartě k obchodníkovi vůbec nedostanou,“ říká Dalibor Němec, technický ředitel Kaktus Software. „Kromě důvěry v bezpečný systém hraje důležitou roli uživatelská přívětivost a intuitivnost stránek zajišťující platební transakce. Platební aplikace proto musí být přehledná a podávat jasné instrukce o jednotlivých krocích platební transakce, jež jsou srozumitelné i uživatelům, kteří nejsou odborníky v oblasti IT.“

Našli jste v článku chybu?