Počet pracovních míst i platy v IT rostou, specialisté i absolventi si mohou vybírat

23. 10. 2011

Sdílet

Firmy na českém trhu musí uchazeče motivovat dodatečnými benefity v podobě dalšího vzdělávání, volné pracovní doby či možností účastnit se zajímavých projektů. Vyplývá to z průzkumu mezi personálními agenturami z celé České republiky, který v minulých dnech provedlo IT centrum skupiny Home Credit.

„Jako téměř všechna odvětví i IT bylo poznamenáno finanční krizí. Do léta roku 2008 jsme zaznamenávali výrazný převis poptávky nad nabídkou IT specialistů. S příchodem krize nastal útlum a teprve od podzimu 2009 se objevil opět vzestupný trend a otevíraly se nové pozice i pro absolventy,“ komentuje Radka Lamlová, HR manažerka IT centra skupiny Home Credit

Oproti době před krizí jsou nyní nejen zaměstnavatelé, ale i uchazeči opatrnější a vybíravější. Petr Zatloukal z agentury Talentor - Advanced Search Technology k tomu říká: „Zaměstnavatelé mají mnohem jasnější představu o tom, koho hledají. Před rokem 2008 měli jistotu, že nového zaměstnance na některém projektu uplatní, nyní hledají konkrétního kandidáta s velmi jasně definovanými znalostmi a zkušenostmi.“ Stejně tak si mohou uchazeči včetně čerstvých absolventů vybírat a také tak činí. „První příčku pro rozhodování o novém uplatnění již neokupuje finanční ohodnocení, ale celkový mix pracovní náplně, technologií, perspektivy, stability a platu,“ vypočítává Zatoukal.

Pokračování článku naleznete na sesterském magazínu CIO Business World.

 

Úvodní foto: © FotolEdhar - Fotolia.com

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality