Hlavním důvodem, proč by Apple mohl uvažovat nad vstupem do automobilového průmyslu, je velikost tohoto trhu. „Je jen málo trhů, které jsou dostatečně velké na to, aby mohly nějak výrazněji ovlivnit tržby Apple. A automobilový průmysl, v němž se ročně protočí více než bilion dolarů, je opravdu velký,“ napsal analytik Toni Sacconaghi z Bernsteinu s tím, že pouhý 5% podíl na globálním trhu s automobily by se rovnal čtvrtině celkových tržeb, kterých Apple podle odhadů dosáhne v letošním roce. „Vezmeme-li v úvahu, že je růst Apple v posledních letech založen na iPhonu a high-endový trh se smartphony podle prognóz v následujících letech již tak rychle neporoste, je automobilový trh pro Apple obrovskou příležitostí,“ stojí ve studii.
Podle analytiků z Bernstein se Apple inspiruje společností Tesla, která operuje s pouze omezeným rozpočtem. „Oproti tomu finanční zdroje Apple jsou téměř neomezené,“ dodali analytici s tím, že v automobilovém průmyslu musejí firmy ročně investovat do vývoje miliardy dolarů. Apple je navíc jednou z mála firem, která se nebojí proniknout na trhy, na nichž již roky působí jiné subjekty.
Zdroj: CNET