Průzkum: Zákazníci opouštějí kamenné prodejny a téměř vše již řeší přes internet

16. 8. 2009

Sdílet

Konkrétně dvě pětiny dotazovaných zákazníků navštíví kamenné pobočky méně než jednou za rok. Naproti tomu 72% zákazníků využívá internetovou zákaznickou péči jednou za 14 dní a častěji.

Vyplývá to z průzkumu Vodafone Zoom o zákaznické péči operátorů, bank a pojišťoven, který pro Vodafone mezi 600 respondenty realizovala agentura Data Collect.

K čemu nejvíce zákazníci využívají internetovou péči:
•    pro kompletní obsluhu zákaznického účtu (84% respondentů)
•    k získání informací o produktech a službách (59% respondentů)
•    nákup produktů a služeb (42 % respondentů)

Do kamenných poboček mobilních operátorů, bank a pojišťoven chodí většina zákazníků převážně jen v nezbytných případech, často při prvním nákupu služby či produktu. Telefonní zákaznické linky využívají lidé trochu častěji, ovšem převážnou většinu běžných úkonů vyřizují přes internet.

S  péčí poskytovanou prostřednictvím internetu je spokojeno přes 90% zákazníků, kteří ji využívají, zatímco s péčí v kamenných prodejnách a na telefonních linkách je spokojeno 70% respondentů.

Našli jste v článku chybu?