ResearchGate, jak Madisch svůj projekt vědecké sociální sítě nazval, od té doby dosáhl ve specializovaných kruzích velkého úspěchu. Po téměř dvou letech existence vytváří komunikační platformu pro více než 250 000 vědců ze 196 různých zemí. Vytvořeno je v něm více než 1 000 podskupin pro specifické vědní disciplíny a zpřístupněno pro sdílení zde bylo přes 60 000 dokumentů.
Vědci prostřednictvím ResearchGate mohou také pokládat otázka a jiní uživatelé jim na ně odpovídat. To má zvýšit efektivitu jejich práce a akcelerovat získávání nových vědeckých poznatků. ResearchGate totiž umožňuje posouvat dopředu vědecké projekty, se kterými si jejich řešitelé momentálně nevědí rady a jsou zde publikovány i negativní výsledky jejich výzkumu, které se obvykle zveřejnění tradičními cestami nedočkají. Poznání „slepých uliček“ tak může ostatním ušetřit čas.
Vědci mohou jako uživatelé jiných sociálních sítí nastavovat úroveň svého soukromí, aby eliminovali možnost, že se k výsledkům jejich výzkumu dostanou konkurenti nebo nepovolané osoby. ResearchGate na rozdíl od Facebooku neprodává na svých stránkách reklamní prostor, ale umožňuje zaměstnavatelům publikovat inzeráty, ve kterých hledají vědce schopné poskytnout jim potřebná řešení. Prodává také licence univerzitám a jiným výzkumným institucím, které mají zájem provozovat svoje vlastní verze této sociální sítě pro jejich interní potřebu.
Zdroj: IT News.sk