V rámci zprávy NPD uvádí, že několik značek zaznamenalo v prvních třech měsících letošního roku slabé prodeje tabletů. Minimálně některé z těchto slabších prodejů je možné svést na zpožděná představení produktů. Do úvahy se však musí vzít i možnost saturace trhu.
Z dat NPD je evidentní právě tento scénář. Letos se očekává míra růstu pouhých 14 procent, v roce 2017 by pak růst mohl být pouze jednociferný, alespoň podle analýz citované společnosti.
Trh s malými tablety navíc čelí velké konkurenci smartphonů s velkými displeji, které se obecně nazývají phablety. Jednou z očekávaných změn v následujících letech by měl být přesun k tabletům s většími displeji, jako je Surface Pro 3 od Microsoftu. NPD předpovídá, že prodeje větších tabletů předběhnou ty menší do roku 2018.
NPD letos stále očekává celkový růst, ale snížila svou předpověď z 315 milionů tabletů na 285 milionů.
Zdroj: IDG News Service