„Nejen, že HTML5 usnadňuje vývoj, avšak uživatelům Facebooku také nabízí obsah ve vyšší kvalitě. Videa se nyní spouštějí rychleji. Lidé je lajkují, komentují a sdílejí více než dříve. A uživatelé hlásí méně chyb a výpadků. Podle našich statistik tráví uživatelé díky HTML5 u videa mnohem více času,“ uvedl na oficiálním blogu Facebooku inženýr Daniel Baulig. Facebook představil přehrávač videí založený na HTML5 již před časem, kompletní přechod z Flashe na HTML 5 však trval o něco déle.
„Teoreticky podporují video ve formátu HTML 5 všechny dnešní prohlížeče. V praxi jsme však zaznamenali, že řada starších prohlížečů má s přehrávačem vytvořeným v HTML 5 problém. Bylo zde více chyb, videa se načítala pomaleji a tak dále. Proto jsme čekali s kompletním přechodem na HTML 5 o něco déle,“ dodal Baulig. S Flashem v tomto roce skoncovalo i YouTube, přičemž distancovat se od této problémové technologie nyní pokouší i jeho tvůrce, společnost Adobe. Ta nedávno přejmenovala Flash Pro na Adobe Animate CC.
Zdroj: IDG News Service