Samsung je výrobce hardwaru - alespoň tak jej zná většina světa. Z jeho továren každým rokem vyjíždějí nové modely televizorů, telefonů, počítačů a dalších zařízení, z nichž většina je určena pro běžné spotřebitele. Samsung je dobrý v tom, co dělá, ale to mu podle nového vyjádření jeho představitelů nestačí, a tak se chce zaměřit i na svou slabinu - software. "I když děláme také softwarový byznys, nejsme v něm tak dobří, jako v hardwaru," řekl viceprezident Samsungu Kwon Oh-Hyun včera při rozhovoru s analytiky. Oh-Hyun připomenul, že polovina současného výzkumného a vývojářského týmu Samsungu je zaměřena na vylepšování softwaru a společnost plánuje do své R&D (Research and Development) divize investovat tři miliardy dolarů.
Vypadá to tak, že Samsung chce dominovat celému trhu s technologiemi pro spotřebitele, nejen jeho jednomu segmentu. K tomu se vyjádřil také prezident korejské společnosti Lee Sang-hoon, podle něhož se technologický vývoj v celém odvětví jasně přesouvá od hardwaru k softwaru. "A naše nedávné snahy o akvizice zajímavých startupů, v nichž pracují nadaní lidé, mají za cíl jediné - vyplnit naše mezery ve vývoji softwaru," dodal Sang-hoon.
Zdroj: Techspot