Nový software společnosti SAS má za cíl pomoci „marketérům“ zjistit, co se na sociálních sítích děje a poskytuje informace, které umožňují zvýšit prodej i loajalitu klientů. Nový software SAS Social Media Analytics dle výrobce zvládne získat ze sociálních sítí data, zjistit, co se děje a současně i archivovat a analyzovat více než dvouletou konverzaci z Facebooku, Twitteru, YouTube, diskusních fór či blogů.
Vyznat se v záplavě online konverzace, která denně na sociálních sítích probíhá a získat z ní užitečné informace, není jednoduché. Spotřebitelé se dnes přes sociální sítě běžně baví o produktech, službách a značkách, konverzují online o svých zkušenostech, o tom, co se jim líbí, ale i o tom, co nemají rádi. Prozíraví marketéři online život nejen poslouchají, ale chtějí ho také analyzovat, aby mohli zvýšit loajalitu zákazníků, zkvalitnit zákaznické služby, zefektivnit marketingové aktivity a v konečném důsledku zlepšit hospodářské výsledky. Tolik slibované benefity z využívání sociálních sítí, které dosud většině společností unikaly, má umožnit firmám získat právě nový software SAS Social Media Analytics.
Řešení pomáhá marketérům vydolovat ze sociálních sítí smysluplná data, porozumět tomu, co se na sociálních sítích děje a předpovídat různé budoucí scénáře. Software ukazuje marketérům, co si lidé myslí o produktech či značce firmy, identifikuje, kdo zákazníky nejvíce ovlivňuje a jaký vliv má konverzace v sociálních sítích na obchodní výsledky.Na základě získaných informací mohou manažeři promptně dělat různá opatření pro strategie brandu, PR aktivity či zákaznickou péči.