Známe detaily o spolupráci Microsoftu a Yahoo

23. 2. 2010

Sdílet

Známe detaily o spolupráci Microsoftu a Yahoo

 

Dohoda obou firem má za cíl především zaútočit na monopol společnosti Google, která je skutečně dominantou mezi světovými vyhledávači. Podle statistické společnosti ComScore použili Američané v prosinci 2009 pro téměř 14,7 miliard vyhledávání z 66% právě Google, zatímco Yahoo a Microsoft spolu tvořily 28%.

„Naše spolupráce by měla především přinést inovace ve vyhledávání na trhu, objem a efektivitu pro zadavatele reklamy a lepší zpeněžení příležitostí pro weby prostřednictvím platformy, která obsahuje větší databázi vyhledávacích dotazů,“ uvedly korporace ve společném prohlášení.

Již za několik dní započne implementace algoritmů a placené vyhledávací platformy do vyhledávače Yahoo. I když webové rozhraní zůstane zachováno, řazení výsledků vyhledávání již bude probíhat prostřednictvím kódu poskytnutého právě Microsoftem. Celý tento proces by měl trvat až do konce letošního roku. Placená inzerce zůstane v rukou společnosti Yahoo a po dobu pěti let bude 12% z výdělku náležet společnosti Microsoft. V dalším období by se měl tento podíl snížit na 7%.

Celá spolupráce by měla především přinést snížení nákladů (převážně ve prospěch Yahoo) a zvýšení podílů na trhu vyhledávání (ve prospěch Microsoftu). Informace o pokroku spolupráce a aktualizace pro partnery a uživatele můžete nalézt na informační stránce: searchalliance.com

Našli jste v článku chybu?