Seznam.cz v současné době nabízí fulltextové hledání nejen na internetu, ale i v Obrázcích, Slovníku, ve Zboží.cz, v katalogu Firmy.cz a na Mapách.cz. Nově přibude i možnost hledání ve videích. Seznam se hodlá zaměřit převážně na česká videa a práci s českým jazykem. Informoval o tom sesterský magazín CIO Business World.
„Pro službu jsme hledali dodavatele ve výběrovém řízení. Na začátku letošního roku se o spolupráci s námi na tomto projektu ucházel Yandex, Bing, Picsearch a AOL. Nejlépe našim náročným požadavkům – ohledně technologie i schopnosti zacházet s češtinou – vyhověl ruský Yandex, se kterým hledání ve videích nyní dále vyvíjíme,“ uvedl Marek Gizela, manažer produktového týmu fultextového hledaní, Seznam.cz.
Poskytovatelé videoobsahu mohou využít XML, mRSS nebo Open Graph Protocolu, aby uživatelům hledání předali více informací o nalezeném souboru. Mimo jiné na základě těchto dat může Seznam.cz vytvářet speciální filtry. Relevanci výsledků pak pomáhají vylepšovat sami uživatelé tím, že službu používají. Zdokonalují tak její neustále se učící algoritmus.
Seznam.cz spouští hledání ve videích jako Beta verzi, kdy má služba několik základních funkcí. Uživatelům nabídne možnost vybrat si, zda chtějí výsledky řadit dle relevance, nebo dle data zveřejnění videa. Videa lze vybírat podle délky a nechybí ani rodičovský filtr. Pokud najdou uživatelé závadné video, může být v řádu minut po nahlášení odstraněno. Na hlavní stránce služby hledání ve videích se zobrazují dotazy, o které je v daný týden největší zájem. Hlavní stránka tak slouží jako jakési vodítko o nejzajímavějším videoobsahu z českého internetu v daný týden. Ostrá verze by měla být spuštěna v prvních měsících roku 2012 a později nabídne i další funkce.