Diplom ze známé univerzity nebo tisíc aut se třetinovou slevou – tak vypadají nejnovější spamy

14. 6. 2009

Sdílet

Útoky pochází převážně z USA (24 %), kde je patrný mírný meziroční nárůst. Dále pak z Brazílie (10 %) a z Jižní Koreji (5 %), která na třetí pozici vystřídala Čínu.
Nejfrekventovanější jsou přitom podvodné zprávy s nabídkou služeb a produktů spojených s internetem (27 %), dále se věnují zdraví (23 %), kde v poslední době přišla do módy propagace produktů zaměřených na diabetiky, a nejrůznější nabídky produktů převážně orientovaných na sex (18 %).
Spammeři v současnosti hojně využívají témata spojená s finanční krizí. Kladou důraz na pokles prodejů v automobilovém průmyslu a nabízejí výhodné nákupy. Například nabízí 1 000 vozů z Velké Británie s 35% slevou z původní ceny.
V USA spolu s nezaměstnaností vzrostl počet spamu, ve kterém jsou nabízeny univerzitní diplomy, které nezaměstnaným pomohou snáze nalézt novou práci. Populární je v tomto ohledu i sociální síť Twitter. Tam nyní kralují dvě témata: „Risk-Free Twitter Profit Software", který nabízí rychlý a snadný výdělek, a „Datetwit", který nabízí najít přítelkyni/přítele, ale přitom ukradne osobní informace.
Drtivá většina phishingových útoků je spojená s bankovními službami a převody peněz, následuje elektronické obchodování a informační služby. V národním srovnání se z všeobecného trendu vymyká jen Čína, kde je 99 % všech phishingových útoků zaměřeno na elektronický obchod.
Nejnovějším trendem jsou phishingové útoky prostřednictvím populární sociální sítě Facebook.

Našli jste v článku chybu?