Do projektu se může zapojit každý, kdo se zaregistruje na internetové stránce www.zabavadomu.cz. Právě zde uživatelé najdou předem připravené dokumenty, které mohou přímo odtud odeslat k tisku nebo si nastavit pravidelné zasílání úkolů od pondělí do neděle. Mezi materiály určenými pro děti jsou například omalovánky s nejrůznější tématikou, odborné úkoly pro předškoláky a školáky a řada dalších.
Tiskárna s HP ePrint má přímé propojení na další zábavné aplikace spustitelné přímo z displeje tiskárny – vystřihovánky, omalovánky s hvězdami oblíbených animovaných filmů od společnosti DreamWorks (Shrek, Kung Fu Panda), puzzle, rodinný domácí kalendář, sudoku aj. Vytištěné dokumenty si malý předškolák či školák vyzvedne přímo z tiskárny. Službu využijí také zaměstnaní rodiče, kteří mohou touto cestou svým dětem zasílat vybrané úkoly, i když se zrovna nacházejí mimo domov.
„Dnešní doba klade nároky na znalost práce s technickými zařízeními, avšak čas strávený u televize nebo na internetu není účelně vynaložený. Pasivní sledování televize nebo akční zábava na počítači děti nijak nerozvíjí. Projekt „Zábava domů“ přináší spojení zábavy s poučením. Předškoláci získají pocit důležitosti, že dostávají domácí úkoly stejně jako školáci ve škole. Jen jim je nezadává paní učitelka, ale jejich tiskárna,“ komentuje projekt dětská psycholožka a autorka řady knih pro děti, Mgr. Zuzana Pospíšilová.
„Předškoláci potřebují procvičovat zejména jemnou motoriku, aby byli dobře připravení na psaní ve škole, ale nejen to. Úkoly, které se v projektu „Zábava domů“ nabízejí, nejsou zaměřeny čistě jen na rozvoj jemné motoriky, ale učí také základní početní představě, schopnosti třídit předměty do kategorií, hledat a vytvářet logické souvislosti. Všechny tyto schopnosti jsou základním předpokladem k úspěšnému zvládání školních nároků. Téměř nezbytné je však také to, aby rodiče byli dětem při řešení úkolů k dispozici, byli jim oporou i dobrými rádci. Společně strávený čas nad těmito zábavnými úkoly pak může být nejen příjemným zpestřením všedních dní, ale může také posílit pozitivní citovou vazbu mezi rodičem a dítětem,“ dodává Pospíšilová.
Jana Kučerová, marketingová manažerka divize tiskáren HP, pak doplňuje, že hlavním cílem projektu je přinést zákazníkům společnosti, kteří si zakoupí její tiskárnu, další služby navíc. „Navázali jsme spolupráci s řadou partnerů, kteří se v rámci tohoto projektu podílejí na tvorbě omalovánek a úkolů pro děti v předškolním a školním věku. S partnery, jako je např. Disney, populární dětský bavič Michal Nesvadba či festival Dvořákova Praha, připravujeme na podporu projektu také zábavné soutěže,“ říká.
Své zákazníky bude portál Zábava domů o zajímavých soutěžích, akcích, slevových poukázkách apod. průběžně informovat nejen formou internetových stránek, ale také prostřednictvím svého profilu na Facebooku.