Zástupci Sony oficiálně potvrdili akvizici společnosti Gaikai stojící za vývojem cloudové herní platformy nabízející streamování počítačových her pro zařízení připojená k internetu. O možném přechodu Gaikai pod křídla Sony se již nějakou dobu šuškalo a zatímco ještě před necelým měsícem jakoukoliv dohodu mezi oběma společnostmi šéf Gaikai David Perry vyvrátil, dnes již existuje podepsaná smlouva o akvizici Gaikai společností Sony za cenu 380 milionů amerických dolarů. Co japonského technologického velikána přimělo k poměrně vysoké investici do cloudové platformy?
Již před herním veletrhem E3, který se konal začátkem června v Los Angeles, se nechal David Perry slyšet, že o produkty společností vyrábějících herní konzole bude stále menší zájem, pakliže nebudou do svých zařízení integrovat cloudové (nejen) herní služby. Dostupnost vysokorychlostního připojení se po celém světě rapidně rozšiřuje a z chování uživatelů internetu lze vyčíst, že do online služeb vkládají poměrně velkou důvěru.
Zvyšujícího zájmu o cloudové služby si lze v posledních letech povšimnout především v korporátní sféře, ať už se jedná o využití datových úložišť, kancelářských aplikací Google Apps nebo Microsoft Office 365 či pronájem vzdáleného výpočetního výkonu. Potenciál online služeb však netkví pouze ve firemním využití, jak ukazuje právě společnost Gaikai nebo například její konkurent OnLive.
Pokračování článku nalzenete na našem sesterském magazínu CIO Business World.
Čtěte dále: Sony věří v budoucnost cloudu, kupuje herní platformu Gaikai
Zdroj: TZ Sony, Eurogamer.net