„Odesílatelé nevyžádané pošty v únoru hráli na city a peněženku, když se zaměřili na den svatého Valentýna a globální recesi. Úroveň nevyžádané pošty tento měsíc sice mírně poklesla, ale nevyžádaná pošta na valentýnské téma dosáhla nebývalé úrovně a tvořila 9 % veškeré nevyžádané pošty," řekl Paul Wood, MessageLabs Intelligence Senior Analyst, společnost Symantec. „Odesílatelé nevyžádané pošty a phisheři se v těžkých dobách zaměřují na mnohé organizace a spotřebitele, pro které se finanční krize stala nejdůležitějším tématem, a toto téma využívají ve svůj prospěch."
Poprvé za víc než rok se v únoru znovu objevilo přesměrování výsledků vyhledávačů, které se tentokrát tématicky zaměřilo na finanční krizi. Nevyžádané e-mailové zprávy zaměřené na recesi obsahovaly text jako například „Chybí peníze, doba je zlá. Vánoce jsou za námi. Vhodná doba na pořízení nových hodinek!" Atmosféru současné finanční krize v době, kdy znepokojení spotřebitelé nemusejí být překvapení, když dostanou zprávu od své banky, využila ve svůj prospěch také phishingová komunita a podíl phishingových útoků narostl na jeden ze 190,4 e-mailů z 396,2 v lednu 2009.
Od začátku února narostl podíl nevyžádané pošty na téma dne svatého Valentýna ze 2 % na více než 9 %, přičemž převážná většina tohoto typu nevyžádané pošty, téměř 7 %, pochází z robotické sítě Cutwail (Pandex). Současná největší robotická síť Cutwail vyhradila zprávám na téma dne svatého Valentýna přibližně 90 % svého výstupu, odhadovaného přibližně na sedm miliard zpráv denně.