Telefonní čísla uživatelů Facebooku zneužívána pro cílení reklamy

1. 10. 2018

Sdílet

Portál se účastnil experimentu jistého bezpečnostního experta, který chtěl zjistit, zda na něj [Gizmodo] dokáže zacílit svoji reklamu s využitím jeho telefonního čísla, což nakonec opravdu fungovalo. Alan Mislove měl podezření, že Facebook pro cílení reklamy využívá „stínové informace.“ Což znamená jakákoliv data, která by měla být jen mezi vámi a Facebookem a jinam by se dostat neměla, třeba vaše telefonní číslo, které zadáváte kvůli dvoufaktorovému ověřování.

Tím ovšem neříkáme, že Facebook tato čísla vynáší ven; jen to, že data získaná od zadavatelů inzerce porovná s kontaktními informacemi, které má k dispozici. Podle Misloveho teorie však k tomuto účelu využívá nejen kontaktní informace umístěné (ať už veřejně nebo soukromě) v profilech, ale také privátní bezpečnostní informace, a výše zmíněný experiment to podle všeho potvrdil.

V pátek pak portál TechCrunch uvedl, že Facebook inzerci s využitím soukromých čísel opravdu cílí. Nepřímo to potvrdil mluvčí společnosti. Když se jej zeptali, zda pro cílenou reklamu využívají dvoufaktorová čísla, řekl:

„Používáme informace, které nám lidé poskytnou, pro nabídku lepšího, personalizovanějšího zážitku na Facebooku, včetně reklamy. Jasně říkáme, jak využíváme informace, které posbíráme, včetně kontaktních informací, které lidé nahrají nebo přidají do svých vlastních účtů. Spravovat a mazat kontaktní informace, které jste nahráli, můžete kdykoliv.“

Mluvčí zároveň naznačil, že jediným způsobem, jak se z tohoto druhu cílení inzerce vymanit, je nepoužívat na Facebooku dvoufaktorové ověřování.

Je vysoce nepravděpodobné, že citovaná praxe bude pokračovat i poté, co vyšla na povrch. Protesty komunity bezpečnostních expertů a uživatelů budou nejspíš příliš hlasité, takže by nepřekvapilo, kdyby Facebook brzy oznámil, že od své ne úplně čisté praxe ustoupí.

Zdroj: Techspot.com

Našli jste v článku chybu?